Rehberlik

Günhan Eğitim Kurumlarında Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Tanışma ve değerlendirme aşamasından itibaren, öğrencilerine birebir temas ederek onların üst düzey öğrenme ve düşünme becerilerini geliştirmek için uygun ortamı hazırlayan, uzman psikolojik danışmanlardan oluşan güçlü bir birimdir. Günhan Eğitim Kurumlarında Psikolojik Danışma ve Rehberlik sistemi ,eğitimin ayrılmaz bir parçasıdır. Öğrencilerine gerekli akademik, duyuşsal ve davranışsal desteği vermek amacıyla her kademe öğrencisi, uzman rehber öğretmeni tarafından sistematik olarak takip edilmektedir. Günhan PDR ekibi, öğrencilerinin kendine uygun planları yapmasına ve kendi kararlarını vermesine yardımcı olan profesyonel bir yardım hizmeti sunmaktadır.

Psikolojik danışma ve rehberlik; okulda başarı, akademik gelişim ve uyum, bireysel ve toplumsal ilişkiler , kişisel/ eğitsel / meslekî gelişim alanlarında grupla veya bireysel olarak öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılamalarına, sorunlarını gidermelerine, kendilerini tanımalarına en önemlisi kendilerini gerçekleştirmelerine  yardımcı olan sistemli ve profesyonel hizmetlerdir. Bu nedenle de psikolojik danışma ve rehberlik uygulamaları bir hizmetler grubudur ve yöntemlerle kazanılmış profesyonel bilgi, beceri ve ehliyet gerektirmektedir.

PSİKOLOJİK DANIŞMA NEDİR?
Danışma etkileşimi, danışman olarak yetişmiş bir meslek uzmanının yaptığı yardımdır. Bu yardım, psikolojik metot ve teknikler yoluyla olur. En önemli teknik ve metot, söz ve jestlerin hakim olduğu yüz yüze (karşılıklı) görüşme ve karşılıklı anlayış ve güvene dayanan sıcak ilişkilerdir. Danışanın kendini açması, duygu ve düşüncelerini anlatması ve içinde bulunduğu durumu değerlendirmesi sağlanır. Danışanın kendini ve çevresini daha iyi anlayıp kabul etmesine ; seçim, karar, plan konularında doğru adımlar atabilmesine, kendini gerçekleştirmesine ve bu sayede mensup olduğu toplumda kişilik sahibi, olgun, yeterli, bilinçli sorumluluk duygusuna sahip mutlu ve verimli bir kişi olmasına yardımdır.

  • Öğrencinin problem çözme, karar verme ve uyum sağlama için gerekli olan bilgi ve becerileri kazanmasını,
  • Öğrencinin özelliklerini (ilgi, yetenek, istek, kişisel özellikleri gibi) ve gizli güçlerini tanımasını farkında olmasını ve en üst düzeyde geliştirmesini,
  • Öğrencinin bireysel özelliklerini ve gizil güçlerini toplumsal platformda değerlendirebilmesini,
  • Yaşamını, geleceğini planlamasını,
  • Kararlarının sorumluluğunu alabilmesini, sağlamaya yönelik uygulamalar olarak ele alınmaktadır.

PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİĞİN İLKELERİ

  • Her birey seçme özgürlüğüne sahiptir: Rehberlik çalışmalarıyla bireye seçenekler tanıtılarak uygun seçimi yapmasına yardımcı olunur.
  • İnsana saygı esastır.
  • Psikolojik danışmadan yararlanmada gönüllülük esastır: Bu hizmetlerden yararlanmanın özünde gönüllülük olmakla birlikte, sınıf ortamında grup rehberliği yapılırken tüm öğrencilerin etkinliklere katılımı gerekmektedir. Böyle durumlarda öğrencilerin konulara istekli hale getirilmesi için çaba gösterilir.
  • Yaşam boyu yararlanılabilecek bir hizmettir.
  • Psikolojik danışma bireysel boyutunda gizlilik esastır. Psikolojik danışman (rehber öğretmen), danışanın (öğrencinin) sırlarını başkalarına açıklamaz. Danışman aradaki güven duygusunun kaybolmaması için danışanın anlattıklarını onun izni olmadan kişi ya da kurumlara iletmez. Ayrıca, sınıf öğretmeni de öğrenci ile ilgili özel bilgileri rehberliğin amaçları dışında kullanmaz.
  • Rehberlik hizmetleri ilgililerin iş birliği ile yürütülmelidir: Rehberlik hizmetleri, rehber öğretmenin (psikolojik danışmanın) öncülüğünde, yöneticiler, öğretmenler, diğer okul personeli ve veliler ile iş birliği içinde yürütülür.
  • Rehberlik tüm öğrencilere açık bir hizmettir.
  • Rehberlik hizmetleri hem bireye hem de topluma karşı sorumludur.

PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİNİN AMAÇLARI

  • Bedensel, zihinsel, duygusal vb. yönlerden özelliklerini tanımalarına ve kabul etmelerine,
  • İnsanlarla sağlıklı ilişkiler kurabilmek için gerekli becerileri kazanmalarına ve yaşama karşı olumlu bir tutum geliştirmelerine,
  • Kişisel gelişimleri için kendilerine açık olan fırsatları, okul ve okul dışındaki eğitim olanaklarını, meslekleri, iş dünyasını ve toplumun beklentilerini tanımalarına, olanak sağlar.
  • Rehberlik Bölümümüz, ilgili dönemin yaş özelliklerini ve öğrencilerimizin bireysel ihtiyaçlarını da dikkate alarak gelişimi destekleme amaçlı etkinliklerini yürütür.

Yapılan herhangi bir müdahale çocuklarda ileriki dönemlere kıyasla çok daha kısa sürede çok daha kalıcı ve etkili sonuçlar yaratmaktadır. Bu anlayış çerçevesinde, öğrencilerin ihtiyaçları ve gelişimsel özellikleri dikkate alınarak yıllık çalışma planları düzenlenir. Öğrencilerin temel yaşam becerileri kazanmaları için velilerimizi de bilgilendirici ve eğitsel çalışmalar yürütülür.

ORTAOKUL Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Günhan Koleji, her bireyin değerli olduğu anlayışıyla ortaokul PDR çalışmalarını “bilişsel, sosyal- duygusal, davranışsal ve akademik becerilerini” desteklemek üzerine inşa eder. Gelişim özelliklerine uyumlu olarak öğrencimizin kendisini keşfetme, çevresiyle sağlıklı iletişim kurma, akranlarıyla iletişim ve çatışma çözümü, problem çözme becerileri, yaratıcı düşünme gibi temel becerilerini geliştirmeyi desteklemektedir.

1-ÖĞRENCİYE YÖNELİK FAALİYETLER:
Günhan Kolejinde Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü çalışmalarında özellikle Önleyici ve Gelişimsel Rehberlik anlayışıyla hareket edilir. Öğrencilerin bilişsel, sosyal-duygusal gelişimlerinin izlenmesine ve desteklenmesine yönelik çalışmalar sürdürülür.

  • Öğrenciyi Tanıma ve Anlama Çalışmaları
  • Akademik Gelişimi İzleme ve Destekleme Çalışmaları
  • Yetenek ve İlgi Alanlarını Belirlenme Çalışmaları
  • Sosyal-Duygusal Becerilerin Gelişimine Yönelik Çalışmalar
  • Akran Arabuluculuk ve Çatışma Çözümüne Yönelik Çalışmalar

SEMİNER VE ETKİNLİKLERİMİZ

  • Kariyer Planlama: İlerleyen yıllarda hangi iş-meslek grubu içinde olmak istedikleri, hangi işe yatkın oldukları, ne yapmak istedikleri ile ilgili geleceğe yönelik öngörüler geliştirme çalışmalarımız. Kişisel ilgi ve yeteneklerini güçlendirmeye yönelik bilinç kazandırmak amaçlanır.
  • Motivasyon Söyleşileri: Kendi potansiyelini fark etme ve kendine inanma gücü katan çalışmalarımız. Çalışmalarda süreklilik hedeflenir.
  • Ergenlik Dönemi: Gelişim dönemlerine ait değişimleri anlama ve benimseme çalışmalarımız.
  • Sınav Kaygısı: Öğrencilerin Merkezi Sınavlarla ilgili kaygılarını ve sınav sürecini etkin yönetebilmeleri ile ilgili çalışmalarımız. Olumlu Düşüncenin Gücü.
  • Çalışma Yöntemleri: Nasıl verimli çalışılmalı? Kişiye özgü kavrama, çalışma metotlarını geliştirme ve programlama çalışmaları.
  • Multi Strateji Tekniği
  • Pomodoro
  • Zaman Yönetimi
  • Akran Koçluğu
  • Dikkat-Odaklanma
  • Dengeli Teknoloji Kullanımı: Teknoloji araçlarında aşırılıkların önüne geçmeyi hedefleyerek sağlıklı ölçülerde alışkanlıklar edinme ve teknolojiyi verimli kullanma çalışmaları. Teknolojiyi eğitim öğretim sürecinde bilgi edinme ve araştırma yapma amacıyla kullanma becerileri kazandırma.
  • Etkinlik ve Grup Çalışmaları: Rehberlik Birimi etkinlikleri ve grup çalışmaları ihtiyaca yönelik gerçekleştiği gibi talep üzerine de yeni etkinlik çalışmaları başlatılabilir.
  • Akademik Grup Çalışmaları:
  • Çalışma Teknikleri, Sınav Kaygısı, Verimli Ders Çalışma
  • Akran Arabuluculuk ve Çatışma Çözümü
  • Kişisel Gelişim
  • Öğrenci Bülteni: Yarıyıl tatili, Yaz tatili, kaygı, sınav hazırlıkları

2- VELİYE YÖNELİK FAALİYETLER:

  • Merkezi Sınav ve Diğer Bilgilendirme Toplantıları
  • Sistemli Rehber Öğretmen- Ebeveyn Görüşmeleri
  • Veli Bilgilendirme Seminerleri: Öğrencilerin gelişim özellikleri dikkate alınarak uygun kademeye göre ebeveynlerin ihtiyaç duydukları konularda verilen seminer ve grup bilgilendirme çalışmaları gerçekleştirilmektedir.
  • Etkin İletişim Becerileri
  • Ergen ve Aile iletişimi
  • Pozitif Yaklaşımla Disiplin Kurma
  • Öfke İle Baş etme

3- ÖĞRETMENE YÖNELİK FAALİYETLER

  • Oryantasyon çalışmaları
  • Rehberlik ve Yönlendirme Hizmetler