Eğitim Modelimiz

Eğitim vizyon ve  felsefemiz; İnsanın hayat boyu öğrenme, bütüncül, doğanın parçası olarak gelişimi ve kendini gerçekleştirmesini esas almaktadır. Öğrencilerin öğrenme biçimlerinin farklı olduğu bilinciyle çoklu zekâ anlayışı doğrultusunda uygulamalar yapılmaktadır. Çoklu zekâ uygulamaları ile öğrencilerin farklı zekâ alanlarını geliştirilebilmek ve öğrencilerin farklılıklarını destekleyebilmek için  çeşitli teknik ve yöntemler kullanılmaktadır.

Eğitim yılı boyunca edinilen bilgi ve becerinin, mutlaka ürüne dönüştürüldüğü; farklı disiplinlerin, alanlar arası bağlantılar kurularak birbiriyle ilişkilendirildiği 5 – 8. sınıf aralığını kapsayan bu dönemin ilk yılında öğrencilerimiz haftada 13saatlik yoğun bir İngilizce programıyla çalışırlar. İkinci yabancı dil Almanca, haftada 2 saat olarak sunulduğu  5. sınıf, hazırlık sınıfı niteliği taşır.

Öğrencilerimiz 8. sınıfta, yaşadıkları dünyayı disiplinlere göre analiz edebilen; bunun yanı sıra bütün olarak algılama ve yorumlama becerileri gelişmiş; entelektüel bakış geliştirmiş; Türkçe ve İngilizcedeki ifade olanaklarına, özgün ürünler ortaya çıkarabilecek düzeyde hâkim bireyler olarak, merkezi sınavlarda etkili sonuçlar alabilecek bilgi ve deneyime erişirler.

6. ve 7. sınıflar, belirginleşen akademik olgunluğa ek olarak, aldıkları derslerle farklı disiplinleri tanıma fırsatı bulan öğrencilerimiz için akademik yönelimlerin de belirginleşmeye başladığı süreci içerir.

Kademelere göre öncelik ve  ders  ağırlıkları değişen,

  • MEB kazanımlarını içeren güçlendirilmiş müfredat  programı
  • Yabancı diller ve etkinlikler programı
  • İlgi ve yetenek gelişim programı
  • Merkezi sistem sınavlarına hazırlık programı
  • Ulusal ve uluslararası bilim, sanat, spor, kültür ve sosyal sorumluk projelerini de içine alan akademik programlar uygulanmaktadır.

Yabancı dil derslerinde öğrencilerimize Türk ve yabancı öğretmenler işbirliği ile, modern öğretim metodlarını ve bireysel farklılıkları dikkate alan farklılaştırılmış eğitim modellerine dayanan,  etkili, öğrencilerin ilgisini çekecek ve onlara öğrenecekleri yabancı dili sevdirecek şekilde sunulmaktadır. Yabancı dil edinimi ile ilgili 8.  sınıfın sonunda öğrencilerin İngilizceyi farklı ortamlarda akıcı ve etkili biçimde kullanabilmeleri hedeflenmektedir.

LİSEYE GEÇİŞ SINAVINA HAZIRLIK PROGRAMI

  • Veli-Öğrenci Bilgilendirme Sunumları
  • Anadolu Liseleri Yüzdelik Dilimlerinin İncelenmesi
  • Deneme Sınav Sonuçları Değerlendirmesi
  • Sınav Kaygısı Semineri
  • Sınav Sürecinde Ebeveyn- öğrenci iletişimi
  • Ders Çalışma Yöntemleri Veli Bilgilendirmesi
  • Sınav Sırasında Dikkat Edilecekler Bilgilendirmesi
  • Sınıflara Yönelik LGS Hazırlık Kurs Programı

Öğrencilerimize ve velilerimize eğitim-öğretim yılı başında bilgilendirme amaçlı “Liseye Geçiş Sınavı Bilgilendirme Toplantıları” düzenlenmektedir. Bu toplantılar sonrasında sene boyunca da ihtiyaç duyan öğrenci ve velilerimize bireysel bilgilendirmeler yapılmaktadır.

Ortaokulun ilk kademesi olan 5. sınıftan başlayarak 6 ve 7. sınıflarda da kademeli olarak sınav hazırlık programı uygulanmaktadır. Bu uygulanan  “ Değerlendirme Sınavları, Konu Tarama Testleri”   sonuçları Ölçme Değerlendirme  Kurulu tarafından incelenerek öğrencilerin konu eksikliklerini gidermeleri için öğretmenler tarafından ders saati dışında etüt çalışmaları yapılmaktadır. Yapılan etütler ile öğrenci eksikleri giderilerek, bir sonraki konunun daha iyi anlaşılabilmesi hedeflenmektedir.

“Liseye Geçiş Sınavı” ile ilgili çalışmalar, sınav sonrasında da devam etmektedir. Tercih döneminde tüm öğrenciler ve velilerle bireysel görüşmeler yapılarak, öğrencilerin hedeflerine ve puanlarına en uygun tercih listelerinin oluşturulması sağlanmaktadır.

Öğrencilerimizin gelişimi; Akademik Kurul, LGS Rehberliği, Ölçme Değerlendirme Birimi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Birimi tarafından sürekli olarak takip edilmektedir.