Rehberlik

ANAOKULU Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Günhan Koleji Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Birimi’nin temel amacı öğrencilerimizin bilişsel, sosyal- duygusal, davranışsal ve akademik becerilerini desteklemektir. Her çocuk tek ve biriciktir. Gelişim süreçleri birbirinden farklıdır. Bireysel farklılıkları göz önünde bulundurarak tüm öğrencilerin iletişim, problem çözme, çevreye uyum, kendini keşfetme gibi temel yaşam becerilerini geliştirmeye olanak sağlamaktır. Yapılan planlamalarda esas olan, öğrencilerimizin gelişim dönemi özelliklerine uyumudur.

1- ÖĞRENCİYE YÖNELİK FAALİYETLER:                                                                                                                                    

  • Öğrenci Tanıma Çalışmaları;

Okula kayıt için gelen her öğrenci PDR birimi tarafından hazırlanan PDR gelişim özelliklerine uygun bir teste alınır. İlk izlenimler öğrenci dosyasındaki yerini alır. Eğitim süreci boyunca her öğrencinin psiko-sosyal, akademik gelişmelerini takip ederek; yeteneklerini, güçlü ve geliştirmesi gereken yönlerini keşfetmek amacıyla yapılan çalışmalardır.

  • Bireysel Görüşmeler;

Öğrencilerin eğitsel-sosyal, ruhsal gelişim alanlarında yaşadıkları sorunların tespitinde ve çözümünde kullanılan, öğrencileri tanımaya ve kendilerine tanıtmaya yönelik çalışmaların planlanarak uygulandığı, gerekli görüldüğünde çeşitli test, envanter ve ölçeklerin yapıldığı görüşmelerdir. Bireysel görüşmeler üç şekilde gerçekleştirilmektedir;

  • Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda psikolojik danışma ve rehberlik servisimize başvurmaları,
  • Psikolojik danışma ve rehberlik servisinin gözlemleri sonucu gerekli gördüğü durumlar,
  • Öğretmenlerin ve velilerin ihtiyaç duyduğu durumlardadır.
  • Grup Rehberlik Etkinlikleri:
  • Sosyal Beceri Geliştirme Grup Çalışması
  • Bilişsel Beceri Geliştirme Grupları (Öğrenme Becerilerini Geliştirme)
  • Sınıf İçi Rehberlik Çalışmaları:
  • Oryantasyon Çalışmaları
  • Öğrenci Tanıma ve Gözlem Süreci
  • Sağlıklı Yaşam ve Hijyen Eğitimi
  • Teknolojinin Doğru Kullanımı
  • Arkadaşlık Becerileri Geliştirme
  • Beden Mahremiyeti Eğitimi
  • Duygu Çalışması

2- VELİYE YÖNELİK FAALİYETLER;

  • Veli Semineri
  • Anne – Çocuk oyun atölyesi
  • Bireysel Veli Görüşmeleri

3- ÖĞRETMENE YÖNELİK FAALİYETLER;

  • Oryantasyon çalışmaları
  • Rehberlik ve Yönlendirme Hizmetleri desteklenir.