Ortaokul

BİREYSEL EĞİTİM KOÇLUĞU
Her çocuk kendi içinde özel şartları barındırır. Bu nedenle kalıp bir eğitim modelini her öğrenciye biçmek ve giydirmek, öğrencinin motivasyonunu düşüren faktörlerin başında gelir.

Öğrencilerimize motivasyonunu ve akademik başarısını arttırması için eğitim koçları tarafından kişisel çalışma programı planlanarak öğrencinin eğitim sürecindeki gelişimi yakından takip edilir. Böylece eksik konular erkenden tespit edilerek hızlı ve noktasal bir çözüm programı uygulanır bu sayede eksiklikler hızlıca kapatılır ve akademik hedeflere daha özgüvenli odaklanmaları sağlanır.

Eğitim koçlarımız ; öğrencinin kendisini tanımasına, bu süreçte hedef belirlemesine, öğrenme stilini  öğrenerek kendine uygun öğrenme yöntemi izlemesine destek olur.

Hayatlarında ilerlerken küçük hedefler belirleyerek başarılar elde edip verim alırlar. Böylece sürekli gelişim içinde olurlar. Eğitim koçu öğrencinin başaracağına inanmasını sağlayarak ona tam destek verir. İnancını yitirdiği durumlarda müdahale ederek olumlu bakış açısına sahip olmasını sağlar. Doğru sorular sorarak problemlerini belirleyip çözmesine rehberlik eder.

‘‘Başarısızlık yoktur. Yaşananlardan geri dönüt vardır.’’

 

İNGİLİZCE
Günhan Eğitim Kurumlarının ortaokul kademesinde 5,6 ,7.sınıflara haftada 12 saat İngilizce dersi verilmektedir. 8. sınıfta 9 saat konuşma ve LGS odaklı İngilizce dersleri verilmektedir. Derslerimiz temel İngilizce dersi ve konuşma dersleri olarak ikiye ayrılmıştır. Uluslararası İngilizce öğretmenlerimiz, ortak planlama yaparak CEFR ( Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve) programı doğrultusunda etkinlikler oluşturmaktadır. Uluslararası öğretmenlerimiz, okulumuzda  tam zamanlı bulunarak  öğrencilerimizin İngilizceyi günlük yaşamlarının bir parçası olarak görmesini sağlamaya çalışırlar .Bu amaçla ders saatleri haricinde gezilerde, yemek saatlerinde, oyun saatlerinde, bahçe ve etkinlik zamanlarında da öğrencilerimizle birlikte olurlar.

5,6,7. sınıflarda dersler ; role playing drama, kendi materyalini yaratma, sunum teknikleri, eleştirel düşünme, araştırma, sorgulama ve çözüm üretme teknikleri üzerine temellendirilmiştir. Bunun yanı sıra bütüncül müfredat uygulanarak İngilizce ile diğer dersler ilişkilendirilir. İngilizce ders müfredatında; matematik, örüntü, mantık, fen bilgisi, sosyal bilimler gibi alanlara   yer verilmiştir. Her yıl Pi gününde coşkuyla yaptığımız geleneksel“Pİ KELİME Pİ İŞLEM” yarışması, “GÜNHAN DEBATE SHOW” isimli münazara etkinliğimiz bütüncül müfredatımızın örneklerindendir.

Uluslararası bilinci oluşturmak, farklı kültürleri tanımak ve çeşitli küresel problemlere dikkat çekmek, sağlıklı ve düzgün bir yaşam tarzı edinmek gibi önemli amaçlarla ürettiğimiz uluslararası projelere sahibiz. Projelerimizde materyal tasarımı, materyal alış verişi, ders içi etkinler, Web 2.0 araçları ile teknolojiyi etkin kullanmanın  yanı sıra yurt dışından farklı okullarla Skype bağlantıları kurarak öğrenenlerimizi video konferanslara da dahil ederiz. İngilizcelerini geliştirmek amacıyla attıkları önemli  bir adım olan bu konferanslarda  çocuklarımızın diğer ülkelerden kişilerle görüşmeleri, onlarla tanışmaları ve bundan  duydukları heyecan görülmeye değerdir. Okulumuz bu kapsamda e-twinning, ve Erasmus programlarına yer vermektedir. Tüm bu çalışmalara ek olarak İngiltere Bradford Üniversitesi akademisyenlerinden Andrew Nightingale ile online konuşma dersleri yapılmaktadır. Bu derslerle de amacımız ,öğrencilerimizin konuşma becerisini desteklemek ve onların uluslararası kültürlere aşinalığını arttırmaktır.

Öğrencilerimiz, İngilizce öğretmenlerimiz eşliğinde  her yıl  İngiltere’nin Oxford şehrinde düzenlenen , farklı kültürlerden akran öğrencilerle bir arada bulunabilecekleri  “dil edinim gezisi”ne katılmaktadırlar. İki hafta boyunca yarım gün yoğun İngilizce dersleri alarak dil gelişimlerine katkıda bulunurlar.

Kurumumuzda Cambridge sınavları YLE, CAT,PET,FCE uygulanmaktadır. Her yıl British Side ile yapılan Cambride Sınavları, öğrencilerimiz için genel geçer bir ölçme değerlendirme çerçevesi sunmaktadır. Bunun yanında LGS odaklı etütler ve deneme sınavları her hafta uygulanmaktadır.

Ders materyalleri açısından gerçek hayatı sınıfa taşıyan ve zengin içeriğe sahip olan National Geographic  Learning  English yayınlarını kullanır. Bu yayınların yanı sıra online kitap okuma kaynakları olan MY EDU CLASS programı kullanılmaktadır. (Newsletter) Veli Bilgilendirme Bültenleri velilerimiz ile düzenli olarak paylaşılır. Okul içerisinde yaptığımız çalışmaların ,şeffaf bir şekilde velilerimiz tarafından takip edilebilmesi sağlanır. Bu çalışmalar daha sonra öğrencilerimize, konuları tekrar etmek istediklerinde yol gösterici kaynaklar olarak hizmet vermektedir. Yine bu çalışmalar, yıl sonunda portfolyo etkinliği olarak velilerimize  sunulur.

Değerlendirme her alanda olduğu gibi İngilizcede de önem taşımaktadır. Her dönem 1 tane olmak koşuluyla gelişim raporları dönem sonlarında diğer alanlarla birlikte öğrencilere ve velilere sunulur. Bu raporlarda öğrencilerin dönem sonunda edinmiş olması gereken kazanımlar değerlendirilir. Dilek ve temenniler öğretmen notlarında yabancı dil öğretmeni tarafından kaleme alınır.

 



YABANCI DİL ALMANCA
Günhan Kolejinde Almanca eğitimi, 2. yabancı dil olarak 5, 6 ve 7. sınıflarda haftada 2 saat olarak verilmektedir.

Yabancı dil eğitim sistemimiz ; öğrenci merkezli olup  modern öğretim metotlarına dayalı ve bireysel farklılıkları dikkate alan bir  anlayışla, öğrenmeyi zevkli hale getirerek yabancı dili aktif olarak kullanabilen bireyler yetiştirmeyi amaçlar. Bu amaç doğrultusunda dersler, yarışmalar, oyunlar, hikaye anlatımı ve benzeri yöntemlerle yapılmaktadır. Ödevler zaman zaman proje şeklinde verilerek öğrencilerin ders dışında da dil etkinliklerini eğlenerek yapmaları sağlanmaktadır.

Yabancı dillerde hedefimiz, dille ilgili sevgi, istek ve merak uyandırarak, öğrencilerimizin edindikleri dil yapılarını okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerilerinde aktif olarak ve özgüvenle kullanmalarını sağlamaktır.

EĞİTİM MODELİMİZ
Başarısız çocuk yoktur, sadece öğrenme yolları farklıdır!

1993 yılında eğitim öğretime başlayan Özel Günhan Koleji, öğrencilerini akademik, sosyal ve kültürel yönden üstün düzeyde yetiştirmeyi amaçlamaktadır.  Bu amaç doğrultusunda iletişime ve iş birliğine dayalı öğretim tekniklerini kullanmaktadır.

Günhan Koleji, MEB müfredatına ek olarak zenginleştirilmiş eğitim içeriği hazırlar ve uygular. Her çocuğun öğrenebileceğine, başarısız çocuk olmadığına ve öğrencinin öğrenme sonuçlarını ortaya çıkarabilmesinin önemine inanırız.

Sorgulayan beyin ışıldar!

Yorumlamacı paradigmayı benimseyen kurumumuzda,  sorgulayan beyinlerin daha fazla gelişim gösterdiğine ve öğrenmenin ‘ilgi, sevgi ve merak’ la başladığına inanırız.

Bu sebeple dersleri daha dikkat çekici ve akılda kalıcı şekilde aktarabilen, daha sağlıklı bir öğrenme için kendini sürekli yenileyen, bu konuda özel eğitimlerle de desteklenen uzman ve dinamik kadrosuyla öğrencilerimizin ezber dışı, kalıcı bilgiye erişmesine destek olmaktayız.

Hedeflediğimiz ‘sağlıklı öğrenme’ gerçekleştiğinde, bunu  ek çalışmalarla pekiştirmekte, desteklemekte ve öğrenilen bilgilerin kalıcı olmasını sağlamaktayız. Bu sayede öğrencilerimiz, alt yapısı güçlü ve özgüvenli bir şekilde Liseye Geçiş Sınavı’na hazır hale gelmektedirler.

Eğitim-Öğretim programımız sayesinde öğrencilerimizde:

  • Türkçeyi doğru ve etkili kullanabilen, yabancı dilleri (İngilizce ve Almanca) çok iyi seviyede kullanabilen,
  • Bilgi teknolojilerini etkili kullanan
  • Atatürkçülüğü içselleştirmiş ve demokrasiye inanan
  • Akademik benliği gelişmiş
  • Sorgulama ve soru sorma becerileri gelişmiş
  • Spor ve sanat eğitiminde yaşamla ilişkilendirme yapabilen becerileri geliştirmeyi hedefliyoruz.

LGS HAZIRLIK PROGRAMI
8.sınıflar için salı, perşembe ve cumartesi günleri toplam 8 derslik LGS kurs programı uygulayarak öğrencilerimizin dershaneye olan ihtiyacını ortadan kaldırıyoruz. Öğrencinin eksik kaldığını düşündüğü ya da eğitim koçları tarafından öğrenme eksikliği tespit edilen konularda tüm eğitimler okulumuzun kendi bünyesinde verilmektedir.

Kurs programında;

  • Okul saatinde öğrenilen konuların tekrarı,
  • Uygulamalı soru çözümü,
  • Branş denemeleri,
  • Soru çözüm teknikleri,
  • Türkiye Geneli deneme sınavları uygulanmaktadır.

Akademik derslerin yanı sıra verilen diğer dersler;

  • Yaratıcı Drama
  • Modern Dans/Bale
  • Satranç
  • Kodlama Eğitimi
  • Görsel Sanatlar
  • Müzik, Orff
  • Beden eğitimi
  • Yabancı Dil ( İngilizce+ Almanca)

EK ÇALIŞMA PROGRAMI
Ölçme-Değerlendirmede hedefimiz öğrenci için sadece sonuç değildir. Tüm kademelerde yapılan ölçme-değerlendirme verilerine göre, branş öğretmenleri her öğrencinin sonuçlarını tek tek analiz eder. Akademik eksiklikleri tespit edilen öğrencilere, BİREBİR veya GRUPLANDIRMA yapılarak ek çalışma saatleri planlanır ve öğrenciye takviye dersler verilir.

ÖLÇME-DEĞERLENDİR
Tüm Ölçme-Değerlendirme çalışmalarımız öğrenmenin bir parçasıdır. Süreçte her öğrencinin gelişimi ,sınıf danışman öğretmenleri ve ders öğretmenleri tarafından detaylı şekilde gözlemlenir.

Dersin amaçları ve değerlendirme kriterleri ile SINAV TAKVİMİ sene başında öğrencilere bildirilir.

Tüm kademelerde

  • Klasik Sınavlar
  • Karma Test Sınavlar
  • Okulistik Sınavları
  • Türkiye Geneli Deneme sınavları
  • Branş denemeleri uygulanmaktadır.

Bunların yanında sınıf içi ders ve etkinliklere katılım, proje çalışmaları, günlük ev ödevleri, sözlü sunumlar dikkate alınarak öğrencilere notları verilmektedir.

BİREYSEL EĞİTİM KOÇLUĞU
Her çocuk kendi içinde özel şartları barındırır. Bu nedenle kalıp bir eğitim modelini her öğrenciye biçmek ve giydirmek, öğrencinin motivasyonunu düşüren faktörlerin başında gelir.

Öğrencilerimize motivasyonunu ve akademik başarısını arttırması için sınıf danışman öğretmenleri tarafından kişisel çalışma programı planlanarak öğrencinin eğitim sürecindeki gelişimi takip edilir.

LİSEYE GEÇİŞ SINAVI HAZIRLIK PROGRAMI
Günhan Kolejinde, yenilenen sınav sistemine uyumlu , analitik düşünmeyi temel alan, ezberden uzak akademik bir program uygulanmaktadır. Başarı için doğru bir planlama, kesintisiz takip ve değerlendirme son derece önemlidir. Bunun için de öğrencilerimizin ilerleyişleri “Bireysel Eğitim Koçları” tarafından takip edilmekte, bu süreçte gerekli görüldüğünde bireysel ya da kitlesel düzenlemeler yapılmaktadır. Amacımız, okul dışında hiçbir dershane, etüt merkezi ya da özel derse ihtiyaç duyulmadan kurumumuzda uygulanan özel bir eğitim  sistemiyle öğrencilerimizi en iyi şekilde sınava hazırlamaktır.

‘‘Öğrencinin eksik kaldığını düşündüğü ya da eğitim koçları tarafından öğrenme eksikliği tespit edilen konularda tüm eğitimler okulumuzun kendi bünyesinde verilmektedir.’’

Liseye Geçiş Sınavı Hazırlık Programı ; okullar açılmadan önceki 2 hafta , yarıyıl tatilinde 1 hafta uygulanan” hızlandırma programı ve hafta sonu kurs programı’nı içermektedir. Öğrencilerin ya da eğitim koçlarının gerekli gördüğü durumlarda ek ders saatlerinde esnek olan kurumumuz, akademik başarı için bütün bu  imkanları kendi bünyesinde herhangi bir ek ücret olmadan sağlamaktadır. Uyguladığımız eğitim modelinde MEB Okul Programı ile Sınava Hazırlık Programı birleştirilmektedir.

Sınava yönelik neler yaparız?

  • Öğrencilerin istekleri ya da eğitim koçlarının gerekli gördüğü konuların tekrarı
  • Uygulamalı soru çözümü,
  • Branş denemeleri,
  • Soru çözüm teknikleri,
  • Türkiye geneli deneme sınavları uygulanmaktadır.
  • Kazanım Odaklı Hafta İçi ve Hafta Sonu Etüt Programı
  • Sınav Öncesi Genel Tekrar Kampları
  • Yarı Yıl Tatilinde Hızlandırma Programı
  • Haftalık Bireysel Ders Çalışma Programı
  • Soru Çözüm Günleri
  • Konu Tarama Sınavları
  • Türkiye Geneli Sınavlar
  • Bireysel Koçluk Sistemiyle Öğrenci Takibi
  • Bireysel Ödevlendirme ve Ödev Takibi
  • Sınav Kaygısı ve Motivasyon Çalışmaları
  • Tercih ve Yerleştirme Dönemlerinde Bireysel Rehberlik çalışmaları yapılmaktadır.

Eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini kullanmada inisiyatif sahibi, kişisel gelişimlerini desteklemek için güçlü yönlerini değerlendirebilen , sınırlarını zorlayabilen; disiplinler hakkında derin bir bilgi birikimine ve özgürlükçü bir anlayışa sahip olan bireyler yetiştirmek amacıyla hazırlanan eğitim programımız, 5. sınıf itibariyle başlayan 6, 7 ve 8. sınıfta akademik yoğunluğu artan dinamik bir programdır.

8.sınıfta branş dersleri, bireysel ilgilere cevap verecek şekilde seçmeli hale getirilmektedir. Şubat ayı sonunda tüm derslerde müfredat konuları tamamlanarak genel tekrar çalışmaları yapılmaktadır. Eğitim- öğretim yılı boyunca tüm ortaokul sınıflarında Ara Değerlendirme, Süreç Değerlendirme, Genel Değerlendirme sınavları (GIS) uygulanmaktadır. LGS grubu öğrencilerimiz ayrıca düzenli aralıklarla kurumsal yayınevleri tarafından hazırlanan LGS deneme sınavlarına tabi tutulmaktadır.

Eğitim-öğretim yılı başında, rehberlik birimimiz tarafından velilerimize ve öğrencilerimize “LGS Bilgilendirme Toplantısı” , süreç içinde “ Stres ve Kaygıyı Azaltma ”, “Doğru Tercih Yapma” gibi konularda seminerler verilmektedir. Ayrıca yine rehberlik birimimiz tarafından öğrencilerimizin motivasyonlarını arttıran çeşitli etkinliklerin yanında “Kariyer Günleri” , “Okul Gezileri” gibi seminer ve etkinlikler düzenlenmektedir.

Sınav sonrası tercih döneminde , öğrenci ve velilerimizle bireysel görüşmeler yaparak uzman kadromuz sayesinde hedef, istek ve puanlar doğrultusunda en uygun ve en doğru tercihleri yapmaları için özel destek vermekteyiz.