Rehberlik

ORTAOKUL Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Günhan Koleji, her bireyin değerli olduğu anlayışıyla ortaokul PDR çalışmalarını “bilişsel, sosyal- duygusal, davranışsal ve akademik becerilerini” desteklemek üzerine inşa eder. Gelişim özelliklerine uyumlu olarak öğrencimizin kendisini keşfetme, çevresiyle sağlıklı iletişim kurma, akranlarıyla iletişim ve çatışma çözümü, problem çözme becerileri, yaratıcı düşünme gibi temel becerilerini geliştirmeyi desteklemektedir.

1-ÖĞRENCİYE YÖNELİK FAALİYETLER:

Günhan Kolejinde Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü çalışmalarında özellikle Önleyici ve Gelişimsel Rehberlik anlayışıyla hareket edilir. Öğrencilerin bilişsel, sosyal-duygusal gelişimlerinin izlenmesine ve desteklenmesine yönelik çalışmalar sürdürülür.

  • Öğrenciyi Tanıma ve Anlama Çalışmaları
  • Akademik Gelişimi İzleme ve Destekleme Çalışmaları
  • Yetenek ve İlgi Alanlarını Belirlenme Çalışmaları
  • Sosyal-Duygusal Becerilerin Gelişimine Yönelik Çalışmalar
  • Akran Arabuluculuk ve Çatışma Çözümüne Yönelik Çalışmalar

SEMİNER VE ETKİNLİKLERİMİZ

  • Kariyer Planlama: İlerleyen yıllarda hangi iş-meslek grubu içinde olmak istedikleri, hangi işe yatkın oldukları, ne yapmak istedikleri ile ilgili geleceğe yönelik öngörüler geliştirme çalışmalarımız. Kişisel ilgi ve yeteneklerini güçlendirmeye yönelik bilinç kazandırmak amaçlanır.
  • Motivasyon Söyleşileri: Kendi potansiyelini fark etme ve kendine inanma gücü katan çalışmalarımız. Çalışmalarda süreklilik hedeflenir.
  • Ergenlik Dönemi: Gelişim dönemlerine ait değişimleri anlama ve benimseme çalışmalarımız.
  • Sınav Kaygısı: Öğrencilerin Merkezi Sınavlarla ilgili kaygılarını ve sınav sürecini etkin yönetebilmeleri ile ilgili çalışmalarımız. Olumlu Düşüncenin Gücü.
  • Çalışma Yöntemleri: Nasıl verimli çalışılmalı? Kişiye özgü kavrama, çalışma metotlarını geliştirme ve programlama çalışmaları.
  • Multi Strateji Tekniği
  • Pomodoro
  • Zaman Yönetimi
  • Akran Koçluğu
  • Dikkat-Odaklanma
  • Dengeli Teknoloji Kullanımı: Teknoloji araçlarında aşırılıkların önüne geçmeyi hedefleyerek sağlıklı ölçülerde alışkanlıklar edinme ve teknolojiyi verimli kullanma çalışmaları. Teknolojiyi eğitim öğretim sürecinde bilgi edinme ve araştırma yapma amacıyla kullanma becerileri kazandırma.
  • Etkinlik ve Grup Çalışmaları: Rehberlik Birimi etkinlikleri ve grup çalışmaları ihtiyaca yönelik gerçekleştiği gibi talep üzerine de yeni etkinlik çalışmaları başlatılabilir.
  • Akademik Grup Çalışmaları:
  • Çalışma Teknikleri, Sınav Kaygısı, Verimli Ders Çalışma
  • Akran Arabuluculuk ve Çatışma Çözümü
  • Kişisel Gelişim
  • Öğrenci Bülteni: Yarıyıl tatili, Yaz tatili, kaygı, sınav hazırlıkları

 

2- VELİYE YÖNELİK FAALİYETLER:

  • Merkezi Sınav ve Diğer Bilgilendirme Toplantıları
  • Sistemli Rehber Öğretmen- Ebeveyn Görüşmeleri
  • Veli Bilgilendirme Seminerleri: Öğrencilerin gelişim özellikleri dikkate alınarak uygun kademeye göre ebeveynlerin ihtiyaç duydukları konularda verilen seminer ve grup bilgilendirme çalışmaları gerçekleştirilmektedir.
  • Etkin İletişim Becerileri
  • Ergen ve Aile iletişimi
  • Pozitif Yaklaşımla Disiplin Kurma
  • Öfke İle Baş etme

3- ÖĞRETMENE YÖNELİK FAALİYETLER

  • Oryantasyon çalışmaları
  • Rehberlik ve Yönlendirme Hizmetler