Eğitim Modelimiz

ANAOKULUMUZ

Okul öncesi eğitimin önemini ilkfark eden kurumlardan biri olan Günhan Eğitim Kurumları faaliyetine 1993 yılında başlamış olup, 3-4 yaş, 4-5 yaş ve 5-6 yaş olmak üzere 3 grup olarak uzman kadrosuyla butik okul olarak hizmet vermeye devam etmektedir.

Okul öncesi dönem, çocukların temel sosyal gelişimlerinin inşa edildiği  kritik bir dönemdir!

0-6 yaş dönemi, öğrenmenin en yoğun olduğu, temel alışkanlıkların kazanıldığı ve zihinsel yeteneklerin hızlı bir biçimde gelişip biçimlendiği dönemdir. Günhan Kolejinde erken çocukluk dönemi eğitimimizi planlarken önceliğimiz; çocukların merak duygularını geliştirmek, öğrenme konusundaki motivasyonlarını yükseltmek ve onlara öğrenme heyecanı aşılamaktır. Çünkü bilgiye giden yol meraktan geçer. Hedefimiz çocuklarımızın öğrenirken aktif olan, soru soran, fikirlerini ortaya koymaktan korkmayan, kendi fikirlerini savunabilen öğrenciler olarak yetişmesini sağlamaktır.

Anaokulumuzda eğitimimiz 08:30’da sabah sporu ile başlar, 17:00’de sona erer.

Okulumuzda 3 öğün yemek yenmektedir.

Öğünlerimiz şu şekildedir;

  • 08:40- 09:20 arası KAHVALTI
  • 12.00- 13.00 arası ÖĞLEN YEMEĞİ
  • 15:00- 15:45 arasında İKİNDİ KAHVALTISI

Yemeklerimiz okulumuzun mutfağında, diyetisyenimizin belirlediği sağlıklı beslenme programa uygun olarak pişirilir. Diyabet ve alerjik durumlar gibi özel takip gerektiren öğrencilerimiz için öğünler özel olarak hazırlanmaktadır. Tüm öğünler anaokulumuzun yemekhanesinde yenir.

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE HEDEFLERİMİZ

Değerler ;sevgi, saygı, sorumluluk, adalet, yardımseverlik, doğruluk, hoşgörü, sabır, çalışkanlık, empati gibi değerlere çocuklarımızın sahip olması,

Beceriler ;bağımsız yemek yeme, kişisel hijyen, tuvalet ihtiyaçlarını bağımsız karşılayabilme, bağımsız giyinme ve hazırlanma becerilerini kazanması,

Davranışlar ; sessizce bir duruma odaklanma, sıra bekleme, paylaşma, başka çocukların varlığına tahammül etme, otoritenin farkına varma, dürtülerini kontrol etme, ebeveynlerinden ayrılabilme davranışlarına sahip olmasıdır.

OKUL ÖNCESİ EĞİTİM MODELİMİZ

Özel Günhan Anaokulunun öğretim programı çocukların zihinsel, bedensel, sosyal ve duygusal gelişimlerini desteklemek üzere temellendirilmiştir. Özenle yapılandırılmış bir ortamda, çocukların keşfederek öğrenme ve araştırma yapmaları sağlanır. Böylelikle çocuklarda kendine saygı ve öz güven gelişimi desteklenir.

Programımız oyun ve sorgulama temelli bir yapıya sahip olup, uygulamalı eğitim temeline dayanır. Günlük programımızda öğrencilerimizin sosyal, duygusal gelişimlerini destekleyici olarak sınıf içinde ve açık alanda oyun zamanları bulunmaktadır.

Buna ek olarak, eğitim kadromuz tarafından eğitim hedefleri göz önünde bulundurularak özenle planlanan, yapılandırılmış oyunlar da derslerimizin vazgeçilmez bir parçasıdır.

EĞİTİMDE ÇOKLU ZEKA YÖNTEMİ

Günümüzde çocukların yeteneklerini ortaya çıkartmak ve ilgisini canlı tutarak araştıran, soran, merak eden bireyler yetiştirmek için devamlı yeni eğitim yöntemleri ve kavramlar sunulmaktadır.

Bu yaklaşımlardan, Gardner’in “Çoklu Zeka Kuramı” beyin araştırmalarından yola çıktığı için, evrenselliği en yüksek olan yaklaşımdır. Sekiz ayrı zeka alanı olduğunu öne süren Kuram, çocukların gizli yeteneklerini ortaya çıkarmada önemli ipuçları vermektedir.

Anaokulumuzda, matematiksel, görsel, bedensel, müziksel, içsel, kişiler arası, doğal ve sözel alanlarda çocuklarımızı geliştirmeyi hedefleyen birçok farklı çalışma yapılmaktadır.

 

HIGH SCOPE “ETKİN ÖĞRENME”

Anaokulumuzda High Scope “Etkin Öğrenme” metodu uygulanır.

Nesneleri tanıyabilmek için, kişi onlarla uğraşmalı, onlarda değişiklik yapmalı, yerini değiştirmeli, birleştirmeli, ayırmalı, tekrar birleştirmelidir.

“Etkin Öğrenme” öğrenen tarafından başlatılan ve devam ettirilen öğrenme olayıdır. Her ders için çocuğa kazandırılması hedeflenen becerilerle çocuklar, bilgiye anlamlı eğitim deneyimleri yoluyla ulaşan etkin öğrencilerdir. Öğretmenler de, çocukları bilgiye ve olgunlaşmaya doğru götürecek yolu, yine çocukların keşfettiği ve izlediği eğitim sürecinde onlara eşlik eden rehber kişiler olarak yer alır.

High-Scope programında ”Planla-Yap-Hatırla” sırasıyla, çocuklar bir plan yapar, onu yerine getirir ve hatırlama sürecinde çeşitli şekillerde temsil eder.

Bu eğitim yöntemi ile çocuk;

  • Düşüncelerini ifade edebilme,
  • Yaratıcıdüşüncelergeliştirebilme,
  • Hayal gücünü kullanma, dramatize edebilme,
  • Problemlerini tanıma ve çözüm yeteneğini arttırma,
  • Kişisel ilgi ve yeteneklerini keşfetme,
  • Grup etkinliklerinde yetişkin ve diğer çocuklarla işbirliğine girebilme,
  • Liderliği paylaşabilme yeteneklerini kazanabilir.

STEM

STEM eğitimi, fen (science), teknoloji (technology), mühendislik (enginering) ve matematik (mathematics) gibi dört önemli disiplinin bir araya getirilmesiyle oluşturulan bir öğretim modeli olarak tanımlanır.

Tüm bu alanlarda yetkin bireyler yetiştirmeyi amaçlayan STEM, öğrencilere günlük yaşamda problemlerle başa çıkmanın da bir matematiği olduğunu anlatıp, farklı düşünmelerini ve çeşitli süreçlere yeni çözümler arama kabiliyetlerini artırmalarını sağlayacak bir yaklaşımdır. Literatürdeki tanımına göre, okul öncesi çağdan lisansüstü öğrenim çağına kadar, gerek müfredat dahilinde, gerekse müfredat dışı şeklinde de uygulanabilecek bir metottur.

STEM eğitimi ile çocuklarımız kavramları kazanırken yeni edindikleri kavramları uygulamalarını, kendilerinde var olan kavramlarla birleştirerek genişletmelerini ve yeni kavramları kendilerinin yapılandırarak öğrenmelerini sağlayacak etkinlikler, ortamlar sunarak, yaşama değer katacak yenilikler yapmasını destekliyoruz.

BEYİN TEMELLİ ÖĞRENME MODELİ

Çocukların 5 gelişim alanını destelemek ve onları en yetkin şekilde ilkokula hazırlamak temel hedefimizdir. Bunlar;

MOTOR GELİŞİM: İnsanların hareket edebilme yeteneğidir. Kasların hareketleri koordineli yapabilmesi için zihnin doğru ve zamanında komut vermesi gerekmektedir.

SOSYAL GELİŞİM: Çocuğun etrafıyla iletişim kurabilmesi, sosyal uyaranlara duyarlılık kazanması, yaşadığı toplumun değer ve kurallarını öğrenerek buna uygun davranışlar geliştirmesi, kendini ifade edebilme becerileri kazanmasıdır.

DİLGELİŞİMİ: Seslerin, kelimelerin, sayıların, sembollerin kazanılması, saklanması ve dilin kurallarına uygun olarak kullanılmasını içeren bir süreçtir. Dil gelişimi, doğumdan itibaren başlar ve yaşam boyu devam eder.

BİLİŞSEL GELİŞİM: Bebeklikten yetişkinliğe kadar bireyin çevreyi ve dünyayı anlaması ve düşünme yollarının daha karmaşık ve etkili hale gelme sürecidir.

ÖZ BAKIM GELİŞİMİ: Öz bakım becerileri çocuğun giyinip soyunma, elini yüzünü yıkama gibi temizlik ihtiyaçlarının, beslenme ve tuvalet ihtiyacının kendisi tarafından giderilmesine yönelik becerilerdir.