Ölçme ve Değerlendirme

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Okulumuzda ölçme ve değerlendirme çalışmaları eğitim–öğretim sürecinin önemli bir parçası olarak kabul edilmektedir.

Ölçme ve değerlendirme, öğrenci performansı ile ilgili bilgilerin toplanması ve analiz edilmesidir. Bu sayede, öğrencinin öğrenme sürecinde farklı aşamalarda neleri sezdiği, bildiği, anladığı ve yapabileceği belirlenir. Böylelikle bizim öğretme şeklimiz , davranışlarımızın etkinliği ve öğrencinin öğrenme seviyesi analiz edilmiş olur. Bu da bizim gelecekteki planlamamızın ve pratiğimizin temelini oluşturmaktadır.

Ölçme ve değerlendirmenin amacı, öğrencinin kendisinde var olan potansiyeli anlamasını sağlamak ve öğrenciyi kendi potansiyeli doğrultusunda gelebileceği en üst düzeye taşımaktır. Ayrıca öğrencinin öğrenme sürecinde zorlandığı kazanımları tespit etmek ve bu kazanımlar hedef alınarak çalışmalar yapılmasını planlamak, öğrencinin farklı alanlardaki gelişmelerinin takibini sağlamak, öğrencinin kendisini değerlendirmesine fırsat verecek bilgiye ulaşmasını ve bunun sonucunda ihtiyacı olan geri bildirimi almasını sağlamaktır.

Okulumuzda ölçme ve değerlendirme süreci Hazırbulunuşluk Sınavı ile başlamaktadır. Öğrencilerin yeni öğrenme süreci öncesindeki birikimleri ve deneyimleri gelecekteki süreçlerine ışık tutacağından hazırbulunuşluk sınavının değerlendirmesi son derece önemlidir. Bu değerlendirmenin amacı; öğrencilerin bundan sonraki süreçte merak etmelerine, soru sormalarına, ilgileri doğrultusunda araştırma yaparak yeni öğrendikleri bilgilerle daha da gelişmelerine  olanak sağlamaktır. Böylece öğrencilerimizin güçlü olan ve geliştirilmesi gereken yönlerinin tespit edilmesi, onların öğrenme programımızı her yönüyle değerlendirmesini sağlamaktadır.

Öğretmenlerimiz, öğrenci gelişimini kaydetmek amacıyla bir dizi değerlendirme aracı kullanmaktadırlar. Bunlara örnek olarak rubrikler, kontrol listeleri, derse özel değerlendirme kriterleri, formlar, baremler, performans göstergeleri verilebilir.

Öğrenciler öğrendiklerini; kendi öğrenme süreçlerindeki sunumlar, performansa dayalı çalışmalar, portfolyolar, görüşmeler, ara değerlendirmeler, sınıf içi ve farklı sınıflarla olan paylaşımlarla çeşitlendirebilmektedirler.

Ebeveynlerin ölçme ve değerlendirme sonucunda bilgilendirilmesi ise Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yılda 2 kez verilen karnelerle gerçekleştirilmektedir. Karnede öğrenci gelişimi farklı ders alanlarında verilen puanlarla gösterilmektedir. Öğrenci gelişim raporları, portfolyo sunumları, uygulanan GIS ve LGS deneme sınavı sonuçları da velilerimizle yapılan toplantılar sırasında veya K12 üzerinden velilerimize bildirilmektedir.