Eğitim Modelimiz

İLKOKUL EĞİTİM PROGRAMI

Öğrencilerimizin bireysel farklılıkları göz önüne alınarak çoklu zeka anlayışı doğrultusunda hazırlanan eğitim programımız MEB müfredat programı ile birlikte verilmektedir. Kendini ifade edebilen, özgüveni gelişmiş, sosyal duyarlılığa sahip öğrenciler yetiştirmek en temel hedefimizdir.

Uyguladığımız eğitim programı ile öğrencilerimiz, bilgiye ulaşmada araştırmaya, düşünme, iletişim, öz yönetim becerilerini bilinçli bir şekilde geliştirme ve kullanmaya yönlendirilmektedir.

Öğrencilerimizin kendi yetenek, ilgi ve değerlerine uygun bir alanda faaliyet göstermelerinin onları hayata daha iyi hazırlayacağı düşünülerek, kulüp çalışmalarına yer verilmekte, kendi ilgi ve istekleri doğrultusunda katılımları sağlanmaktadır. Böylece günlük hayatında planlı çalışma, boş zamanlarını yararlı bir şekilde değerlendirebilme, başkalarının fikirlerine önem verme ve dinleme becerileri gelişmektedir. İlkokul eğitim öğretim sürecinde hedeflerimiz;

  • Sorgulayan, üreten ve sorun çözebilen,
  • Okuma alışkanlığını edinmiş ve bunu geliştirebilen,
  • Dili etkili kullanan,
  • Duygu ve düşüncelerini sözlü ve yazılı ifade edebilen,
  • Bilgiyi araştıran ve yorumlayan,
  • Aile ve toplumsal değerlere sahip,
  • Bireysel farklılıklara ve farklı kültürlere saygı duyan,
  • Bilimsel ve akılcı yolu benimseyen,
  • Kendisine, çevresine ve tüm canlılara saygılı; sevgi dolu bireyler yetiştirmektir.

Derslerimizde bilgi teknolojileri, deneyler, grup ve bireysel çalışmalar, sınıf içi oyunlar, yaparak- yaşayarak öğrenme gibi metotlar ile öğrencilerimizin bilgi ve becerilerini arttırarak onlara performanslarını en üst düzeye çıkarma ve kendilerini en iyi şekilde ifade etme fırsatı tanıyoruz.

Programlarımıza göre düzenlediğimiz gezilerle öğrencilerimizin sosyal açıdan gelişmesini ve öğrendiklerini sosyal hayatla ilişkilendirmesini amaçlamaktayız.

  1. sınıftan itibaren öğrencilerimizi, konusunda uzman branş öğretmenleri tarafından desteklenen eğitim-öğretim programıyla alt yapısı kuvvetli ve donanımlı olarak ortaokula hazırlamaktayız.

İlkokulumuzda ölçme ve değerlendirme ile öğretim ayrılmaz bir bütündür. Süreç ya da sonuç odaklı ölçme ve değerlendirmeler ile gelişimleri yakından izlenen öğrencilerimizin, tam öğrenmeye ulaşabilmeleri için her türlü destek ölçme ve değerlendirme birimimiz tarafından özel olarak verilmektedir.

Program sürecinde,

  • Öğrencilerimizin bireysel farklılıkları göz önüne alınır.
  • Öğrencinin derse aktif olarak katılması sağlanır.
  • İş birliğine dayalı, ekip çalışmaları ve problem çözme temelli proje çalışmaları yapılır.
  • Yaşayarak, deneyimleyerek öğrenmeleri için uygun ortamlar hazırlanır.

Ana dilin önemini kavratmak, okuma alışkanlığı kazandırmak amacıyla okuma saati uygulanmaktadır.

Akademik derslerin yanı sıra;

  • Yaratıcı Drama
  • Görsel Sanatlar
  • Resim
  • Seramik
  • Modern Dans
  • Deneylerle Bilim
  • Satranç
  • Stem
  • Robotik Kodlama
  • Müzik, Orff eğitimi verilmektedir.

 

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

İlkokulumuzda ölçme-değerlendirme ve öğretim ayrılmaz bir bütündür. Süreç ya da sonuç odaklı ölçme-değerlendirmeler ile gelişimleri yakından izlenen öğrencilerimizin, tam öğrenmeye ulaşabilmeleri için her türlü destek ölçme-değerlendirme birimimiz tarafından özel olarak verilmektedir.