Branş Dersleri

Branş Dersleri;

  • Yabancı Dil Eğitimi
  • İlkokula Hazırlık Programı
  • Türkçe Etkinlikleri
  • Sanatsal Etkinlikler ( Resim, müzik, vb.)
  • Okuma–Yazma Hazırlık Çalışmaları
  • Deneylerle Bilim ( Fen Çalışmaları)
  • Dikkat Çalışmaları
  • Doğa ve Tabiat
  • Matematik Çalışmaları
  • Yaratıcı Drama
  • Müzik, Orff, Ritm
  • Beden Eğitimi
  • Satranç
  • Cimnastik
  • Modern Dans, Bale
  • Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

İlkokula Hazırlık Programı
Okul öncesi grupların “ İlkokula Hazırlık Çalışmaları ” anasınıfı ve 1.sınıflar arasında bütünlüğü ve adaptasyonu sağlamak üzere özel olarak hazırlanan bir programdır.

“Okuma Yazmaya Hazırlık” çalışmaları kapsamında; öğrencilerin doğru kalem tutma becerilerini geliştirecek ve ödev yapma alışkanlığını kazandıracak çalışmalar ile ses farkındalığını artırma çalışmaları ilkokul sınıflarında yapılmaktadır. Öğrencilerin ilkokula geçiş sürecini kolaylaştırmak için ortak etkinlikler, atölyelerin ortak kullanılması 2. dönem itibariyle program dâhilinde yapılmaktadır. Program sonunda ise öğrencilerimize “ İlkokula Geçiş Sertifikası” verilmektedir.

Türkçe Dil Etkinlikleri
Türkçe dil etkinlikleri eğitim programımızın önemli bir bölümünü alır. Ana dilini düzgün konuşma, günlük olaylarla ilgili sohbet, dil yeteneğinin gelişimi ve yeni kavramlar öğrenme bunlardan bazılarıdır.

Sanatsal Etkinlikler
Sanat etkinliklerinde renk, biçim, duyu ve estetik gelişimi ve yaratıcılığı sağlayacak eğlenceli çalışmalar yapılır.

Okuma Yazmaya Hazırlık Programı
Okuma yazmaya hazırlık çalışmalarında yaklaşık 150’ye yakın kavram test tekniği ile öğretilir. Çocukların konularla ilgili bağlantılar kurmalarına yönelik, tanıma, eşleştirme, farklılıkları ayırt etme, parça-bütün, olay sıralaması ve sınıflandırma gibi çalışmaları içeren etkinliklere yer verilir.

İleri ve geri ritmik sayma, sayıları tanıma ve yazma, nesnelerle toplama ve çıkarma yapma, küme oluşturma çalışmalarıyla birlikte çocuklarımız matematik ile tanışır. Birinci sınıfta el yazısına geçişi kolaylaştırmak için yuvarlak bilek hareketli çizgi ve boyama çalışmaları yapılır.

Deneylerle Bilim
Deneyler, gözlemler, ilk kez tanışılan bilimsel ve doğal olgular merak duygusu uyandırır ve araştırmayı alışkanlık haline getirmeyi hedefler.

Dikkat Çalışmaları
Kavram, çizgi, dikkat, algı ve bellek gelişimini destekleyici çalışmalar ile okul olgunluğu kazandırılır.

Doğa ve Tabiat Etkinlikleri
Anaokulumuzda “Doğa ve Tabiat Etkinliği” dersleri Kurumumuzun Fizik, Kimya ve Biyoloji Laboratuvarlarında yapılmaktadır. Çocuklar bilgi ve becerileri somut yaşantılar yoluyla kazanır. Bilimsel düşünce,  sorgulama, soru sorma, problemlere farklı çözüm yolları üretme, merak sonucunda gerçekleşebilir. Soru sorma becerisi kazanan çocuklar da bilim insanı olma yolunda ilk adımı atmış sayılırlar.

Doğa ve Tabiat Etkinliği derslerimizde “Parmak izlerimiz neden farklıdır? sorusundan”, “Derimiz bizi nasıl korur?”, “Yağmur yağdırabilir miyiz?”, ”Gece-gündüz nasıl oluşur?”, “Vapur nasıl hareket eder?” gibi birçok sorununun cevabını deneyler yaparak bulmayı amaçlıyoruz.

Matematik Çalışmaları
Sayıları tanıma ve yazma, geometrik şekilleri tanıma, toplama, çıkarma, sayılar ve nesneleri eşleştirme ve sayıların doğru yazılması gibi birçok matematik kavramı içerir. Bu dersin amacı öğrencinin ilkokul 1.sınıfa geçtiğinde işlemleri kolay öğrenebilmesi için uygun alt yapıyı oluşturmaktır. 

Yaratıcı Drama
Okul öncesi dönemde, çocukların sosyal ve duygusal gelişimlerini incelemek, çocukların diğer arkadaşlarıyla başarılı ilişkiler kurması açısından oldukça önemlidir. Bu kazanımlar için yaratıcı drama etkinlikleri, okul öncesi dönemde kullanılan en önemli eğitim metotlarından biridir. “ Yaratıcı Drama Etkinlikleri” bu konuda eğitim almış eğitimciler tarafından kullanılan özel öğretim yöntemlerinden olup, okulumuzda “Branş Dersleri”  arasında önemli bir yere sahiptir.

Bu eğitim metodunda hedef; çocukların farklı bakış açıları geliştirebilmeleri ve arkadaşları tarafından geliştirilen farklı fikirlere karşı duygudaşlık kurabilmelerini sağlamak, kazandırılan bu becerilerle, sosyal yaşamlarını geliştirip sağlıklı bir biçimde sürdürebilmelerini öğretmektir. Bunu yaparken öğretmen; çocukların en doğal davranış biçimlerinden olan, “rol oynama” veya “mış gibi yapma” davranışlarını eğitimin bir parçası olarak kullanır.  Çocuklar, yaratıcı drama teknik ve etkinlikleri ile aşağıda sıralanmış onlarca beceriyi eğlenceli biçimde öğrenir ve içselleştirir.

Yaratıcı drama etkinlikleri ile hedeflenen bazı kazanımlar:

  • Hayal gücü ve yaratıcılığı geliştirme
  • Öğrenmeyi somutlaştırma
  • Öğrenmenin kalıcı hale gelmesi
  • Sosyal ve duygusal gelişiminin desteklenmesi
  • Empati becerilerinin gelişmesi
  • Başka çocuklarla iş birliği içinde çalışma yeteneği kazanması
  • Yaparak ve yaşayarak öğrenmelerine fırsat tanımak
  • Sosyal ve dil gelişimlerine katkı sağlamak
  • Kendini ifade etme ve keyif alma
  • Problem çözme
  • Çocukların kendilerini keşfetmesine olanak sağlamak
  • Somut kavramları soyutlaştırmak
  • İfade biçimi olarak bedenini kullanma
  • Kas gelişimine katkı sağlamak

Müzik, Orff  ve Ritim
Müzik ve dans etkinliklerinde ritim ve estetik duyguları geliştirilir, müzik ve hareketin birleştirilmesi sağlanır.

Satranç
Satranç; analitik düşünme yeteneğini arttıran stratejik bir zeka oyunudur. Öğrencilerin düşünme ve okuma becerilerini geliştirmektedir. Konulara karşı şüpheci yaklaşımı benimsetir, onları ezberci zihniyetten arındırır. Motivasyonu yükseltmek, strateji ve planlama gibi birçok farklı disiplin öğretir.

Eğitimde satranç oldukça önemli!

Oyunun felsefesini kavramaya başlayan çocuk satranç için değerli olanın, hayat içinde geçerli olacağını anlayacaktır. Bu konuda satranç öğretmenlerine de büyük görev düşmektedir. Satranç sadece bir oyun olarak düşünülmemeli, ardındaki düşünce birikimi, felsefesi uygun dozlarda çocuğa verilmelidir. Bu şekilde bu oyundan arzu ettiğimiz maksimum faydayı sağlamış oluruz.

Satranç, oyun içinde yapılacak bir hamlenin oyunu nasıl şekillendireceğini, oluşan yeni durumun ne gibi sonuçlar doğurabileceğini bir neden-sonuç ilişkisi içinde ortaya koyar. Bunun sonucunda çocuk günlük hayatta yapacağı davranışların satrançta olduğu gibi bazı sonuçları olabileceği gerçeğini kavrar. Onları çevrelerine karşı daha sorumlu olmaya yöneltir.

Beden Eğitimi ve Cimnastik
Bedensel etkinliklerde çocuğun vücudunu dengeli ve koordineli bir biçimde kullanma, paylaşma, kurallara uyma yetenekleri geliştirilir.

Modern Dans, Bale
Modern dans etkinliğinde amaç; öğrencilerin fiziksel gelişimlerine yardımcı olmak, duygusal ve sosyal gelişimlerine katkıda bulunmaktır. Dans öğrenciye vücudunu ifade edebilmesinin ve iletişim aracı olarak kullanabilmenin yollarını gösterir.

Bale eğitimi; sadece üstün bir sanat zevki geliştirmekle kalmayıp aynı zamanda çocuğun kişilik ve fiziksel gelişimine de büyük katkıda bulunmaktadır. Bale eğitimi günümüzde çok sık rastlanan ve temelini çocukluktan alan duruş bozukluklarının da önüne geçmekte önemli bir role sahiptir.

Bu eğitimle genel olarak vücut kontrolü, vücut koordinasyonu, müzik bilgisi ve ritim duygusu kazandırılırken; kondisyona bağlı olarak harekette verimliliğin, fiziksel direnç ve gücün arttığı da gözlemlenir.

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Anaokulumuzda, çocuğun gelişimini takip etmeyi amaçlayan rehberlik programı okul psikoloğu tarafından uygulanır. Yıl içinde çocuğa uygulanan gelişim envanterleri ile çocuğun bireysel özelliklerinin tanınması hedeflenir. Daha sonra grup içinde güçlü ve desteğe ihtiyaç duyduğu yönlerinin tanımlaması yapılmaktadır.

Yıl içinde iki defa çocukların yaş gelişim özelliklerini değerlendiren “Bireysel Gelişim Raporu” hazırlanmakta ve velilerin inceleyebilmesi için eve gönderilmektedir. Böylece çocukların gelişimi ve eğer var ise desteğe ihtiyaç duydukları gelişim alanları anne-babalar tarafından da takip edilebilmektedir.

Ayrıca her eğitim döneminde ailelere iki dönem sonu karnesi gönderilmektedir.