Ölçme ve Değerlendirme

Günhan Eğitim Kurumlarında ölçme ve değerlendirme çalışmaları eğitim–öğretim sürecinin önemli bir parçası olarak kabul edilmektedir.Ölçme ve değerlendirmenin amacı, öğrencinin kendisinde var olan potansiyeli anlamasını sağlamak ve öğrenciyi kendi potansiyeli doğrultusunda gelebileceği en üst düzeye taşımaktır.

Ölçme ve Değerlendirme, öğrenci performansı ile ilgili bilgilerin toplanması ve analiz edilmesidir. Bu sayede, öğrencinin öğrenme sürecinde farklı aşamalarda neleri sezdiği, bildiği, anladığı ve yapabileceği belirlenir. Böylelikle, bizim öğretme şeklimiz ve davranışlarımızın etkinliği ile öğrencinin öğrenme seviyesi analiz edilmiş olur, bu da bizim gelecekteki planlama ve pratiğimizin temelini oluşturmaktadır.

İlk adım öğretim programlarında belirtilen amaçların, dersin amaçlarının ve değerlendirme kriterlerinin sene başında öğrencilere bildirilmesidir.

İkinci adımımız ise öğrencilerimizin eğitim-öğretim yılı başında hazırbulunuşluluk durumlarını belirlemek ve sınav programımızı bu doğrultuda hazırlamaktır.

Sonrasında uyguladığımız sınavların sonuçları, proje ve öğrencilerin performanslarını artırmaya yönelik ek çalışmalar büyük bir titizlikle derecelendirilip öğrencilerimizle paylaşılır. Bu çalışmalarımızı,ölçme ve değerlendirme sonuçlarını velilerimizde ayrıntılı bir şekilde öğrenme imkanına sahiptir.

Lise sınıflarımızda:

  • *Klasik Sınavlar
  • *Ünite Değerlendirme Sınavları
  • *Kazanım Değerlendirme Sınavları
  • *Ara sınıflar için Deneme Sınavları
  • *TYT – AYT Deneme Sınavları
  • *Çeşitli eğitim ve yayın kuruluşlarının yaptığı Genel Deneme Sınavları

Sene başında belirlenen bir takvim doğrultusunda uygulanmaktadır.

 

Bu çalışmaların yanında sınıf içi ders ve etkinliklere katılım, günlük ev ödevleri, proje çalışmaları ve öğrencilerimizin sözlü sunumları da ölçme- değerlendirme sürecimizde belirleyici olmaktadır.

Uyguladığımız sınavlar öğrenci, sınıf, kazanım ve konu bazında analiz edilir.Dersteki amaçlara ne düzeyde ulaşıldığını tespit edilir ve öğrencimizin işlenen hangi alt konu başlıklarında başarılı olduklarını ya da öğrenme eksiklikleri belirlenir. Eksik olduğu tespit edilen konularda gerekli ek çalışmalar planlanır.