Rehberlik

ANAOKULU Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Günhan Koleji Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Birimi’nin temel amacı öğrencilerimizin bilişsel, sosyal- duygusal, davranışsal ve akademik becerilerini desteklemektir. Her çocuk tek ve biriciktir. Gelişim süreçleri birbirinden farklıdır. Bireysel farklılıkları göz önünde bulundurarak tüm öğrencilerin iletişim, problem çözme, çevreye uyum, kendini keşfetme gibi temel yaşam becerilerini geliştirmeye olanak sağlamaktır. Yapılan planlamalarda esas olan, öğrencilerimizin gelişim dönemi özelliklerine uyumudur.

1- ÖĞRENCİYE YÖNELİK FAALİYETLER:

Öğrenci Tanıma Çalışmaları;
Okula kayıt için gelen her öğrenci PDR birimi tarafından hazırlanan PDR gelişim özelliklerine uygun bir teste alınır. İlk izlenimler öğrenci dosyasındaki yerini alır. Eğitim süreci boyunca her öğrencinin psiko-sosyal, akademik gelişmelerini takip ederek; yeteneklerini, güçlü ve geliştirmesi gereken yönlerini keşfetmek amacıyla yapılan çalışmalardır.

Bireysel Görüşmeler;
Öğrencilerin eğitsel-sosyal, ruhsal gelişim alanlarında yaşadıkları sorunların tespitinde ve çözümünde kullanılan, öğrencileri tanımaya ve kendilerine tanıtmaya yönelik çalışmaların planlanarak uygulandığı, gerekli görüldüğünde çeşitli test, envanter ve ölçeklerin yapıldığı görüşmelerdir. Bireysel görüşmeler üç şekilde gerçekleştirilmektedir;

  • Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda psikolojik danışma ve rehberlik servisimize başvurmaları,
  • Psikolojik danışma ve rehberlik servisinin gözlemleri sonucu gerekli gördüğü durumlar,
  • Öğretmenlerin ve velilerin ihtiyaç duyduğu durumlardadır.
  • Grup Rehberlik Etkinlikleri:
  • Sosyal Beceri Geliştirme Grup Çalışması
  • Bilişsel Beceri Geliştirme Grupları (Öğrenme Becerilerini Geliştirme)
  • Sınıf İçi Rehberlik Çalışmaları:
  • Oryantasyon Çalışmaları
  • Öğrenci Tanıma ve Gözlem Süreci
  • Sağlıklı Yaşam ve Hijyen Eğitimi
  • Teknolojinin Doğru Kullanımı
  • Arkadaşlık Becerileri Geliştirme
  • Beden Mahremiyeti Eğitimi
  • Duygu Çalışması

2- VELİYE YÖNELİK FAALİYETLER;

  • Veli Semineri
  • Anne – Çocuk oyun atölyesi
  • Bireysel Veli Görüşmeleri

3- ÖĞRETMENE YÖNELİK FAALİYETLER;

  • Oryantasyon çalışmaları
  • Rehberlik ve Yönlendirme Hizmetleri desteklenir.

LİSE REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK
Günhan Koleji Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Birimi’nin temel amacı öğrencilerimizin bilişsel, sosyal, duygusal, davranışsal ve akademik becerilerini desteklemektir. Öğrencilerin ilgi ve yeteneklerini bu çerçevede belirleyerek kendini keşfetmesi, iletişim, problem çözme, çevreye uyum sağlama çalışmalarını yürütmek bizim en temel amacımızdır. Bu çalışmalar ihtiyaca göre belirlenmiş bir şekilde grup çalışmaları veya bireysel görüşmeler şeklinde yapılır. Her genç tek ve biriciktir. Gelişim süreçleri birbirinden farklıdır. Bireysel farklılıkları göz önünde bulundurularak tüm öğrencilerin temel yaşam becerilerini geliştirmesi sağlanır. Yapılan planlamalarda esas olan, öğrencilerimizin kendi gelişim dönemi özelliklerine uyumudur.

1-ÖĞRENCİYE YÖNELİK FAALİYETLER:
Öğrenci Tanıma Çalışmaları: Öğrencilerin okula, çevresine oryantasyon ve uyumu için bireysel görüşmeler, test ve envanterler uygulanır yapılır. Ayrıca öğrencinin güçlü alanlarını keşfetmesi ve bu alanları geliştirmesi için çalışmalar yürütülür.

Bireysel Görüşmeler: Öğrencilerin eğitsel-sosyal ve ruhsal gelişim alanlarında yaşadıkları sorunların tespitinde ve çözümünde kullanılan, öğrencileri tanımaya ve kendilerine tanıtmaya yönelik çalışmaların planlandığı ve uygulandığı, gerekli görüldüğünde çeşitli test, envanter ve ölçeklerin yapıldığı görüşmelerdir. Bireysel görüşmeler üç şekilde gerçekleştirilmektedir;

  • Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda psikolojik danışma ve rehberlik servisimize başvurmaları,
  • Psikolojik danışma ve rehberlik servisinin gözlemleri sonucu gerekli gördüğü durumlar,
  • Öğretmenlerin ve velilerin ihtiyaç duyduğu durumlardadır.

Sınıf İçi Rehberlik Çalışmaları: Sınıf danışman öğretmeni ve okul psikolojik danışmanı belirlenmiş planlamalara göre sınıf içi rehberlik çalışmalarını yaparlar.

Isınma ve Tanışma Grup Rehberliği Çalışmaları: Birbiri ile yeni tanışan grupların iletişim engellerini kaldırmaları ve yeni iletişim bağları kurmaları için yapılan çalışmalardır. Bu çalışmalar grup içindeki etkileşimi arttırması amacıyla akademik dönem başlangıcında yapılır.

Oryantasyon Grup Rehberliği Çalışmaları: Okula, çevreye ve yeni katıldığı gruba uyumu için yapılan çalışmalardır. Bu çalışmalar ile birlikte öğrencinin okula, çevresine, arkadaşlarına uyumu hedeflenir.

Kariyer Günleri: Öğrencilerin kariyer yolculuğunda hedeflerini belirlemesi ve yeni keşifler yapabilmesi için çeşitli meslek alanlarında akademisyen, meslek uzmanı ve üniversite bölüm öğrencileriyle etkinlik gerçekleştirilir. Öğrencilerin hedefledikleri mesleği farklı boyutlardan tanımaları sağlanır.

Sosyal Uyum ve Atılganlık Grup Rehberliği Çalışmaları: Atılganlık; bireyin duygu, düşünce, inanç ve arzularını karşısındaki bireylerin hakkını çiğnemeden ifade edebilmesidir. Geçiş/uyum programları ise herhangi bir okuldan ya da sınıftan diğerine geçişi kolaylaştırmak için tasarlanan etkinlikler ve uygulamalardan oluşan bir programdır. Diğer bir deyişle, geçiş programları, öğrencileri bir üst sınıf ya da eğitim kurumuna hazırlayan, öğrencilerin uyumunu kolaylaştırarak geçişin getirdiği sorunları en aza indirgemeye çalışan programlardır.

Sınav Kaygısı Grup Rehberliği Çalışmaları: Sınav kaygısı öğrenilen bilginin sınav sırasında etkili biçimde kullanılmasını engelleyen ve başarının düşmesine yol açan yoğun kaygıdır. Bazı öğrenciler yaklaşan sınavdaki başarı düzeyini genelleyerek, bunu kişiliğinin başarı ya da başarısızlığı olarak değerlendirebilir. Bu durum değerlendirilme korkusuna ve sınavın sürecinden çok sınavın sonucuna odaklanmaya neden olur. Bu kaygıyı yaşayan öğrenciler ile yapılan çalışmalardır.

Öfke Kontrolü Grup Rehberliği Çalışmaları: Öfke; sevgi, üzüntü, korku, acımak gibi en temel duygularımızdan biridir. Genel olarak insanın bilinçli yaşamadığı, kontrol etmekte zorlandığı bu duygu ile nasıl başa çıkılacağı, yaşandığı anda verilen kararlarla şekillenir. Kişinin karşısındakine ve kendisine kontrolsüz yaşanan öfke ile vereceği zararlar çok farklı boyutlarda olabilir. Öfkenin kaynağında yaşayan ve yaşatanın hatalarından bahsetmek gerekir. Öfke duygusu ve bu duyguyu yönetmekte zorlanan bireyler ile yapılan çalışmalardır.

Test, Teknik ve Envanterler Kendini Değerlendirme Envanteri: Öğrencilerin yetenek, ilgi ve değerleri bakımından kendilerini algılama biçimlerini tanımaya ve bu yolla mesleki eğitim alanı tercihine yardımcı olmak amacıyla uygulanır.

Öğrenme Stilleri Testi: Öğrenme stili, öğrencinin en etkin şekilde öğrenmek için yani, yeni bir bilgiyi almak, anlamak, tutmak ve tekrar kullanabilmek için programlandığı tarzıdır. Öğrenme stilleri her bir öğrencinin yeni ve zor bilgiyi öğrenmeye hazırlanırken, öğrenirken ve hatırlarken farklı, kendilerine özgü yollar kullanmasıdır. Öğrencinin kendi öğrenme stilini keşfederek bu doğrultuda bilinçlenmesi amacıyla uygulanır.

Sınav Kaygısı Ölçeği: Sınav kaygısı; öncesinde öğrenilen bilginin sınav sırasında etkili bir biçimde kullanılmasına engel olan ve başarının düşmesine yol açan yoğun kaygı olarak tanımlanır. Bu kaygıyı yüksek derecede yaşayan öğrenciler ile hem bireysel hem de grup çalışmaları yapılır.

Ergenlerde Karar Verme Ölçeği: Ölçek, katılımcının karar verirken nelere dikkat etiğini, karar verirken hangi stili kullandığını ölçmek için kullanılır.

Mesleki Tercih Envanteri: Ölçek, katılımcının yetenek ve ilgilerine göre seçeceği mesleğin hangi alandan olabileceğini görmek için kullanılır.

Rehberlik İhtiyaçları Belirleme Anketi: Katılımcının rehberlik ihtiyaçlarını belirlemek ve bu ihtiyaçlara yönelik planlamalar yapmak amacıyla kullanılır.

Okul Dışı Etkinlikler: Öğrencileri akademik ve sosyal becerilerini geliştirmek için üniversite, iş sahaları, sosyal faaliyetler vb. alanlarda okul dışı etkinlikler planlanır.

Kariyer Danışmanlığı: Öğrencilerin lise eğitim hayatları boyunca hedefledikleri mesleği ve öğrencinin ilgi ve yeteneklerini keşfetmesi amacıyla çalışmalar yürütülür.

Seminerler, Sunumlar:

  • Sınav Sistemi Sınav 
  • Kaygısı ve Baş etme Yöntemleri
  • Ergenlik Dönemi 
  • Verimli Ders Çalışma Teknikleri
  • Alan/Ders Seçimi 
  • Güvenli İnternet Kullanımı Bağımlılık(internet, sosyal medya, oyun, vs.)
  • İletişim Teknikleri 
  • Akran Zorbalığı 
  • Test Çözme Teknikleri

2- VELİYE YÖNELİK FAALİYETLER:
Rehberlik ve Yönlendirme Hizmetleri Grup Görüşmeleri: Veli, Öğrenci, Psk. Dan., Sınıf Dan. Öğr. Grup Görüşmeleri: Bu küçük grup görüşmesinde öğrenci ve bütün destek alınan paydaşlar bir araya gelerek çözüm odaklı yaklaşım ile görüşme gerçekleşir.

Bireysel Görüşmeler: Planlı ve ihtiyaca yönelik olmak üzere veliler ile görüşmeler gerçekleştirir.

Seminerler / Sunumlar 

  • Akademik Konular • Davranış Sunumları • Ergenlik Dönemi
  • Sınav Sistemi • Okula ve Çevreye Uyum • Ebeveyn Tutumları
  • Hedef Belirleme Bülteni • Alan/Ders Seçimi Videosu 

3- ÖĞRETMENE YÖNELİK FAALİYETLER:

  • Rehberlik ve Yönlendirme Hizmetleri
  • Bireysel Görüşmeler
  • Seminer, Sunum ve Atölyeler  
  • Akademik Konular